Castricum-Camperduin-Castricum 2017

[av_textblock size=” font_color=” color=”]
Jaja vandaag de laatste strandwedstrijd van het seizoen gereden. Castricum-Camperduin- Castricum (hierna CCC), stond als slotrit van de KNWU competitie op het programma en met 6 renners was team DeOnlineDrogist weer sterk vertegenwoordigd. De dag begon om 8 uur met een appeltaartje en een bak koffie bij huize Sentveld. Door het koelere weer lagen een aantal jongens nog lekker tegen hun vriendin. Dennis P. kwam in zijn geheel niet opdagen (drukke werkweek) en Jasper L. ging wel in 1x richting Castricum. Na twee bakken koffie en een hap appeltaart (de zenuwen waren weer om te snijden) gingen we door duin richting Castricum.

Het duin was in de witte wonderwereld erg mooi en daarom deden we een extra rondje (bedankt Stefan). Op het strand aangekomen bleken de voorspellingen van een hard mooi strand niet helemaal waar. Bij de start was er zoals Castricum bekend staat, maar een smalle strook vlak strand. De rijders die niet op deze strook konden rijden gingen stuiterend over het parcours. Bij de start bleef er een grote groep bij elkaar en na enkele kilometers was het Jeffrey v/d Velden (u kent hem van de vele stages die hij bij de DOD heeft gelopen) die besloot om tegen duin op te gaan fietsen. Zoals hij zelf later ook aangaf had hij zijn huiswerk goed gedaan want dit legde hem geen windeieren. Al snel volgde iedereen en bleef de groep bij elkaar tot Bergen.

Hier werd het strand verlaten voor een korte parcours wisseling van 500 meter over de weg. Strand op ging het gas erop en werd de grote groep uit elkaar gereden. Onze kopmannen Jordy en Stefan konden met de 1 e groep mee en daarachter volgde Jasper, op de voet gevolgd door Emiel en daarachter Bram en Bas. Na de slufter kwamen we palen (golfbrekers) tegen. De keuze van de fiets af en over de palen heen of door het mulle zand zorgde voor nog meer versplintering van de groepjes. Jasper profiteerde hiervan en kon terugkomen bij de 1 e groep. Ondertussen had Bas zich laten afzakken om (zo ging het verhaal) Bram op te halen en samen op zoek te gaan naar Emiel. Na het keerpunt dacht iedereen even het gas erop te gooien, maar met de dwarrelwind uit het Oosten viel dit nog vies tegen. Stefan moest lossen en ook later in de wedstrijd bleken Jasper en Jordy niet goed genoeg om mee te doen voor de podiumplaatsen.

Het vergeten gelletje van Emiel kwam hem duur te staan. Hij ging als vierde over het keerpunt maar had het terug zwaar en moest Bas en later ook Bram langs zich dulden en finishte als laatste DOD’er. Bij terugkomst ging het direct over de uiteindelijk uitslag van het klassement. Jordy was benieuwd of hij de top tien binnen was gefietst, daar waar Stefan zich afvroeg of hij nog wel in de top 30 zat. Na een uur gewacht te hebben, Jeffrey was 2 e geworden en zo collegiaal als team DOD is bleven zij tot zijn huldiging, bleek de KNWU haar spullen niet voor elkaar en kon er geen definitieve uitslag worden gegeven (daar betaal je nou € 25,- per wedstrijd voor). En dus blijft het nog even spannend voor sommige van ons.

Wij willen jullie bedanken voor het volgen en steunen van ons team. Volgend jaar zijn wij zeker weer van de partij en hopen jullie ook. Toch volgend seizoen!

tekst

[/av_one_full]